Zaterdag 1 september vierde ik het tweejarige bestaan van mijn uitlaatklep, therapie, hobby en steun en toeverlaat Ekebrouwer.nl. Het leek mij leuk om terug te kijken op het afgelopen jaar. Welke samenwerkingen zijn er geweest, welke artikelen werden goed gelezen, hoeveel bezoekers/volgers/abonnee’s heb ik op mijn verschillende kanalen? Lees lekker verder als je geïnteresseerd bent!

Samenwerkingen

Sinds ongeveer een jaar word ik benaderd voor samenwerkingen met bedrijven of merken. Deze samenwerkingen lopen uiteen van het opgestuurd krijgen van producten tot het verwerken van linkjes in een artikel, waarvoor ik een geldbedrag ontvang. Ook krijg ik mails van bedrijven die vragen of ik een winactie met hun product wil uitzetten voor mijn lezers.

De eerste samenwerking die ik aanging was met Casimoda, waarvoor ik een artikel schreef over het vinden van het perfecte Smartphonehoesje in ruil voor een aantal Smartphonehoesjes. Inmiddels ben ik zeven samenwerkingen in ruil voor een product verder. Hierbij kun je denken aan een gezichtsverzorgingset, zonnebrillen, geboortekaartjes, overhemden, shoptegoed van postorderbedrijf, wanddecoratie en fotoalbums. Voordat je denkt dat ik voor elke gratis prul schrijf, moet ik je teleurstellen. Ik doe dit alleen met artikelen die ik anders zelf ook zou kopen of uitproberen en heb zeker al items afgewezen omdat ik het niet ga gebruiken.

Zoals ik net al vertelde schrijf ik ook artikelen waar ik een link in verwerk, Voor dit soort artikelen krijg je een geldbedrag in ruil voor het plaatsen van een of meerdere links. De gedachte hierachter is dat jouw website en de website waar je naar linkt, hoger ranken in Google door het linken naar elkaar. Google merkt jouw website en de website waar je naar linkt als betrouwbaarder aan als het ware. Ik merk dat ik het ontzettend leuk vind om een artikel uit mijn toetsenbord te stampen over een random onderwerp waar ik dan toch een link in kan verwerken. Ook het feit dat je hiervoor betaald krijgt is natuurlijk leuk en ik investeer dit dan ook graag in mijn website en aller er om heen.

De cijfertjes

De cijfertjes

En dan nu tijd voor de harde feiten: de cijfertjes!

  • Het afgelopen jaar kwamen er 121 artikelen en video’s online.
  • Vorig jaar september had ik 140 volgers op Twitter, nu zijn dat er 207.
  • Op Facebook volgde 268 mensen mij, inmiddels zijn dat er 352.
  • Op Instagram stond de teller vorig jaar op 449, nu tik ik de 820 aan.
  • Op Youtube had ik 666 abonnees, nu zijn dat er 908.
  • Mijn website had vorig jaar augustus 655 unieke bezoekers en afgelopen augustus 3432 unieke bezoekers.

Mijn best bekeken video is van het afgelopen jaar is een shoplog van de Action met 2953 weergaven. Mijn slechtst bekeken video is een vlog met maar 193 weergaves. 

Mijn zwangerschap heeft een fijne boost gegeven aan mijn website. Niet alleen had ik boordevol inspiratie, ook vinden mensen het blijkbaar interessant om te volgen. Ook ben ik bang, nu ik wat meer over onze kinderen en het moederschap schrijf, ik langzaam tot de categorie Mommyblogger toe begin te horen. Zo is mijn best gelezen artikel, met 2236 views, een achteraf gezien best controversieel epistel over dingen die ik niet begrijp aan andere ouders. Iets minder populair was een artikel waarin ik tips gaf hoe je kunt besparen op je Smartphone. Overigens is dat artikel echt wel meer waard dan de 33 views die het nu heeft, haha.

Doelen

In een vergelijkbaar artikel wat ik vorig jaar schreef, formuleerde ik twee doelen: binnen een jaar op 1000 unieke bezoekers zitten en 1000 abonnees op Youtube behalen. Dat eerste doel is ruimschoots gehaald, de tweede iets minder, maar zoals je net hebt kunnen lezen, zit ik er tegen aan. Ook voor komend jaar heb ik weer een aantal doelen in mijn hoofd. Ik wil ze niet allemaal delen, maar als ik de bezoekersaantallen van afgelopen maand mag houden of zelfs verhogen, dan ben ik ontzettend blij!

Verder wil ik jou, als trouwe, nieuwe of sporadische lezer en kijker bedanken! Zonder jouw waardering had ik hier niet geschreven of video’s geplaatst en ik hoop dat ik je nog lang mag vermaken!

Author

Na jarenlang enkel sporadisch mascara en een lippenbalsem gebruikt te hebben, heb ik mij sinds begin 2016 ondergedompeld in de wereld van make-up! Verder ben ik 32 jaar, werk ik als administratief medewerker en heb ik naast mijn liefde voor make-up een groot hart voor High Tea's.

Write A Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.