Mijn ouders gaan twee keer per jaar een weekje naar Limburg en omdat de kinderen bij mij zouden zijn in het weekend dat mijn ouders daar vertoefden, beloofde ik hen dat ik dan een dagje zou langskomen. In overleg boekten mijn ouders een weekendje weg voor mij en de jongens, dichtbij de plek waar zij altijd verblijven. Heel eerlijk? Ik zag er stiekem best tegenop. Een vreemde omgeving, Max die erg tegen weer een nieuwe slaapplek op zag. Ik vertel je in dit artikel alles over hoe het weekend ons bevallen is.

Vrijdag

Na mijn werk haal ik de jongens van school en gaan we naar huis waar we wachten op mijn schoonzus die de auto komt brengen. Ik vind het zo fantastisch dat mijn broer en schoonzus hun auto willen uitlenen aan ons zodat we toch weg kunnen. Nadat we mijn schoonzus, neefje en nichtje bij hen thuis hebben afgezet gaan we tanken. Vanaf dat moment gaat onze mini-vakantie pas echt beginnen.

Omdat we rond 17 uur beginnen met rijden, kunnen we files natuurlijk niet ontwijken. We besluiten onderweg te stoppen bij McDonalds en daar lekker te gaan eten. Na deze feestmaaltijd kunnen we zonder files doorrijden richting Limburg. Eenmaal aangekomen bij Vakantiepark Heelderpeel worden we vriendelijk ontvangen en krijgen we uitleg over de stacaravan en de faciliteiten op het park. We rijden snel door naar onze stacaravan en terwijl ik de auto aan het uitladen ben, gaan de jongens op ontdekking in het voor hun enorm fascinerende “vakantiehuisje”. Het is al aardig laat aan het worden en daarom besluit ik maar snel de bedden op te maken, zodat de jongens in ieder geval vast naar bed kunnen. Maar eerst ontvangen we mijn ouders nog even en de jongens laten vol trots alles zien aan hun opa en oma.

Op een gegeven moment is het voor de jongens echt tijd om te gaan slapen. Dit lukt natuurlijk niet vanwege de euforie van de stacaravan en de hitte, maar nadat Max in de woonkamer op een bank is gaan liggen en eindelijk slaapt, ga ik ook een poging wagen. Ik kruip in de uiterst comfortabele boxspring (haha) en de vermoeidheid zorgt ervoor dat ik in slaap val. Wel werd ik 60 miljoen keer wakker, maar die slaap halen we wel weer in.

Zaterdag

Vandaag gaan we een dagje op pad met mijn ouders. Maar voordat zij arriveren, gaan wij eerst in alle vroegte en koelte de camping verkennen. Zo checken we waar het zwembad is, zoeken we naar speeltuintjes en daar moet natuurlijk volop gespeeld worden. Zodra mijn ouders er zijn, stappen we bij hen in de auto en rijden we richting Valkenburg. Een totaal andere omgeving, echt het gevoel dat je in een ander land bent wat landschap betreft. De jongens en ik gaan straks de grotten van Mergelrijk in, maar omdat we iets te vroeg zijn, besluiten we met zijn drietjes een kort wandelingetje te maken. We klimmen en we klauteren en komen zelfs een muisje in een holle boomstam tegen. Da’s natuurlijk ontzettend magisch!

Zodra de Mergelgrot open is, zoeken we daar verkoeling. We leren een hoop over de functie van de mergelgrotten, de historie en mogen zelfs aan de slag met een blokje mergel met hamers, spijkers en vijlen. Het hoogtepunt is natuurlijk de Dino-expositie als het aan de jongens ligt. Na het bezoekje aan de grotten voegen we ons weer samen en rijden we door naar Vaals, op naar het Drielandenpunt. Dat is dus een plek die magischer klinkt dan dat het is. We hadden het warm, waren hongerig en de jongens waren al best moe van al het autorijden. Na een lekkere lunch, wat spelen en een ijsje wachtte ons nog een klein ritje: naar de dichtstbijzijnde DM in Duitsland om weer even een voorraadje drogisterij-meuk in te slaan. Nadat we dit vliegensvlug gedaan hebben, zetten mijn ouders ons af op de camping. We eten samen wat frietjes en als mijn ouders weer naar hun B&B gaan, zoeken wij het zwembad op.

Ik moet me over een enorme drempel zetten, want ik heb echt een takke-hekel aan zwemmen, maar als ik eindelijk in het ijskoude water heb weten te trotseren, hebben we ontzettend veel pret met zijn drietjes. Het was het drempeltje waard hoor! Al ijsje etend scharrelen we nog wat over de camping en na nog een kort ritje naar de supermarkt in het dichtstbijzijnde dorp voor een cocktail voor moeders en een beetje een knap ontbijt voor de volgende ochtend, leg ik de jongens op bed. Kom maar door met die tropennacht.

Zondag

Na een klam begin van de nacht, koelt het toch behoorlijk af, wat erg fijn is. Terwijl we een ontbijtje naar binnen stouwen en de jongens de geneugten van NPO3 op de zondagochtend bekijken, begin ik met alles inpakken. Als alles ingepakt is en we klaar zijn om te vertrekken, rijden we nog even langs de B&B waar mijn ouders verblijven. Dit is al een aantal jaar hun vaste vakantiestek in het voor- en najaar en die willen ze natuurlijk graag laten zien. Na de uitgebreide rondleiding nemen we afscheid en rijden we richting huis met een tussenstop bij KidsPlaza in Weert. Een ballenbak a.k.a. Krijspaleis met leuke buitenspeeltuin. Hier springen, glijden en voetballen we totdat we hongerig zijn en na een lekkere lunch vertrekken we richting huis. We zingen nog een keer mee met al onze favoriete liedjes van Ronnie Flex, Snelle en andere foute rappers en sluiten zo ons weekend met een fantastisch gevoel af.

Ondanks dat het best vermoeiend was, kijk ik met een geweldig gevoel terug op deze mini-vakantie. Wat ben ik trots dat alles superrelaxed ging en de jongens zo ontzettend genoten hebben. Max zag er best tegenop om opnieuw op een nieuwe plek te moeten slapen, maar vanaf het moment dat hij de stacaravan zag, was alle spanning weg en heeft hij alleen maar ontzettend genoten. Nog heel even en dan gaan we zeven dagen weg naar een Tiny House op een camping. En wat hebben we er zin in!

1 Comment

1. Jascha Donath Reply

Dat klinkt als een leuke vakantie. Wij zijn ook naar een Tiny House geweest in Friesland! Ik miste wel een afsluitbare kamer. Maar we hebben genoten van de natuur. Wat fijn dat je zoon het zo naar zijn zin had, ondanks dat hij er even tegenop zag. En jij in dat zwembad, ik snap het helemaal. Ik vind het altijd zo’n gedoe! Fijne vakantie verder!

Write A Comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.